onsdag 14 juli 2010

Bilder från dagens rullskidpass

Befinner mig nu nere i Borensberg hos min svärföräldrar och kommer så att göra en tid framöver. Igår tränade jag i ett inte helt gynnsamt klimat kändes det som, det var bland det värsta jag varit med om. Det var så varmt och så lite syre i luften att det kändes jobbigt att bara finnas till. Det va riktigt tufft att träna och kroppen kändes inte direkt bra i värmen.
Idag var det dock bättre efter att det igår kväll blev ett osk och regnväder, det kom tillbaka lite syre efter det.
Det passade bra med bättre träningsväder då det stod backintervaller rullskidor klassiskt på programmet.Jag och Emma kör uppför Övralidsbacken med15% i snittlutning och får sedan skjuts med bil ner. Det är en backe som tar ut sin rätt så det gäller att åka smart för att kunna genomföra passet på ett bra sätt.
Det gjorde jag och idag svarade kroppen bättre än den gjort på länge, gött dä. Det är riktigt kul att åka tuffa intervaller när kroppen svarar som man vill och det blir dessutom bättre träning. Idag va en sådan dag och här nedan kommer lite bilder från dagens pass.

Här är jag nästan uppe på toppen av backen, skönt.
Sista kurvan innan toppen med fin utsikt bakåt.

Jag och Emma är nöjda efter passet.


På detta sätt sitter vi när vi åker utför backen mellan intervallerna
Nu blir det lite vila och titt på Tour de France innan dagens nästa pass.
Hej på er Jimmie


Inga kommentarer: