onsdag 15 september 2010

Tiden rullar på med test race och mycket träning

Jag tiden den går och verkar aldrig stanna upp, tur är väl det kanske, det är bara att försöka hänga med i tempot och hålla balansen på livets egg.
Igår va det Tisdag vilket som vanligt innebär ett tufft pass i Rommes slalombackar och igår va det dessutom backtest löpning. Det är ett test där vi springer från botten i Romme och följer en grusväg upp till toppen. Där gäller det att ha kontroll på syranivån i benen. Testet gick för min del lite segt då jag hade lite svårt med återhämtningen i just benen. Den syra som växte till ville liksom inte riktigt släppa taget på de lite mer lättlöpta partierna. Så med tanke på den känslan så är jag nöjd med resultatet i testet. Det blev något sämre tid än förra året men då sprang jag å andra sidan riktigt bra och hade en bra känsla loppet igenom.
Idag har det varit två nya pass på agendan där jag körde intervaller på fm och va ute och skejtade distans på em och på det passet blev vi ett gäng vilket alltid är kul då det är distans som går i det lite lugnare tempot. Det kan lätt bli lite långtråkigt att köra sådana pass ensam. Ett stort plus va vädret också det va grymt men en skön höstluft och sol, det tackar vi för.
Nu väntar middagen som kommer att sitta fint och det ryktas även om blåbärspaj med vaniljsås till efterätt, GÖTT DÄ.

Höj Höj Jimmie Johnsson

Inga kommentarer: