fredag 11 november 2011

Rapport från Bruksvallarna

Jag har idag tagit mig till Bruksvallarna för att försöka få lite skidmil i benen. Åkte i morse från ett ganska grådisigt Falun och kom till Bruks vid 14.00 tiden till ett strålande väder soligt och någon minusgrad. Det va bara att inkvartera sig i stugan, svida om och ge sig ut på skidorna. Arrangören av bruksvallsloppet har lyckats få ihop en konstsnöslinga som dock inte sträcker sig runt hela elljusspåret och heller inte är särskilt tjock. Förhållanderna i spåret är inte dem bästa då det är väldigt löst och en del sten. Man skall ju dock inte klaga för mycket för det går ju trotts allt att åka skidor men jag hade nog förväntat mig lite bättre kvalitet på spåret. Min förhoppning är att det kan tillverkas lite mera snö de närmaste dagarna och att spåret fryser ihop lite så det inte blir så löst och svåråkt.
Hur som så är jag i Bruksvallarna, det är härligt att vara här igen och jag har åkt skidor idag. Det kommer att bli några dagars träning här och det är lite skönt med ett miljöombyte.
Fredag är det och jag kan ju då bjuda på en låt som brukligt. Idag blir det en låt med en lite djupare text som jag tycker är riktigt bra. Klicka här för att höra låten och kom ihåg fokus på texten denna gång.

Trevlig helg på er.

Hööööj Jimmie

Inga kommentarer: