torsdag 16 juni 2011

Säsongens första dyk

Tiden rullar på och det är knappt man hinner med i detta ursinnestempo. Snart är det helg igen fast det kändes som att det nyss va det. Den gångna helgen spenderade jag i Avesta med familjen och det var en mycket givande helg både träningsmässigt och energipåfyllnadsmässigt. Det blev en del slipande på tekniken med coachen och även ett längre pass på rullskidor med den samme. Förutom det bestod träningen av hårda intervaller i en lång backe och snabba intervaller på platten var och en är jobbiga på sitt sätt.
Spenderade även en del tid med sladd Erik och det är alltid lika roligt. Det blev bland annat ett besök till badhuset dit vi även hade med kusinerna samt mormor och morfar. Man kan ju tro att det va där jag gjorde säsongens premiär dyk men icke sa nicke. Det tog jag istället tillfället i akt och gjorde på rullpasset igår em. Blött på asfalten och kottar i kurvan innebar ett störtdyk och en liten bröstvärmare. Efter att jag gjort en slaidning på bröstkorgen rest jag mig upp och konstaterade att det inte va någon skada skedd, gött dä.
Annars har träningen rullat på i veckan och idag är det vila efter några dagar med ganska så mycket fart träning. Imån är förhoppningsvis depåerna fyllda igen och det blir hemma läger med klubben och DSA fre-sön. På lördag skall jag köra skidtävling hör i Falun då mördarbacksloppet körs för första gången. Det är som det låter ett race på max 700 m upp för mördarbacken. En prolog där de 8 främsta går vidare och får köra ett race till och göra upp om segern. Det blir nog en kul tävling. Starten är kl 19.00 på lördag kväll så det är bara att dyka upp och heja om ni är i närheten.

Hööööj Jimmie

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kingen sa dyktävlingen var jag ialla först i.

Jimpa sa...

Ja det är ju sant den vann du :-)