torsdag 19 juli 2012

Länge sedan sist

Jag tog semester ifrån bloggandet ett tag men nu kanske det är dags att komma igång igen. Det har ju hänt lite saker sedan sist jag skrev som ni förstår och vi tar det väl från början.
Det hela började med en tripp till Älvdalen detta mitt andra hem och träningsparadis. Jag trivs otroligt bra där och får väldigt mycket energi av att bara vara där. Att det därtill finns fin fina träningsmiljöer gör ju inte saken sämre. Det blev en lite kortare vistelse där än planerat då min kropp inte riktigt ville lika mycket som jag. Det va bara att lyssna på kroppen och göra någonting åt saken.
Därför tog jag och begav mig till Ekerö utanför Stockholm där det blev några dagars behandling  och träning på kilmaninstitutet. Jag kom därifrån och kände mig stark precis som bilden nedan visar.


Efter detta bar det åter hem till Falun för någon dags träning innan det var dags för nästa resa. Då bar det av till Orsa då en 40 taggare skulle firas. Det blev en trevlig hel helg med bra träning, trevliga återseenden och en fest som avslutades låååångt in på småtimmarna.
Efter Orsa helgen så mellanlandade jag i Falun, packade om och så drog jag och Emma ner till Borensberg. det är också där vi förtillfället befinner oss. Vi har fått några bra träningsdagar här även om jag fått vila de två senaste dagarna då jag varit lite hängig. Är åter i träning imån som det känns nu, gött dä. Ett av passen som vi kört är ett lägre cykelpass där vi körde till Omberg och sprätte på i alla fina backar som finns där. Det ställdes av en hel del i backarna under det passet vill jag lova. Vem som ställde av vem lämnar jag dock osagt.
Planen är att vara här i söder tills på lördag för att sedan åka åter till Falun och vara där några dagar innan det bär av till Torsby för lite skidåkning.
Till sist lägger jag in en låt som jag hört för första gången nyligen och jag gillar den. Klicka här för att lyssna.  

Höööj Bossel Jimmie

Inga kommentarer: