söndag 1 juli 2012

Tuffar hemmåt igen.

Sitter nu på tåget för att komma åter till Falun. Det har varit en bra helg i Stockholm med Team Exspirit. En del i denna helg var gårdagens löptävling, salomon trail tour. För min del blev det ingen trevlig upplevelse då mina ben va allt annat än pigga. Jag har sällan upplevt någon liknande känsla. Efter ca 2,5km kom den första längre stigningen uppför hammarbybacken, där kom också syran i benen som sedan hängde med hela vägen hem. Jag hade verkligen noll återhämtning trotts att jag sänkte farten betydligt. Det va ingen vidare upplevelse och de 8,5km som återstod till mål blev en plåga.  Det var annars en ganska spännande och tuff bana. Det är stor skillnad på att springa i terrängen jämfört med asfalt.
Igår förmiddags hade vi ett mycket bra löpskolningspass med förre storlöparen Henrik Skoog. Riktigt kul och givande att träffa honom och få lite tips gällande löpsteg och löpteknik. Ovningarna som vi gjorde va dessutom betydligt jobbigare än jag hade kunnat tro. Löpskolning är både bra träning och bra för löpsteget.
Idag så genomförde vi ett grymt fint kajakpass i Stockholm. Jag är ingen stor beundrare av kajakpaddling men jag måste säga att det var riktigt trevligt att paddla idag. Det blev en fin tur i en av Stockholm kanalen med mycket fina hus och båtar att titta på. Kan summera denna helg som en trevlig tillställning.
Under morgondagen blir det till att packa upp, tvätta och packa om. Imån drar jag nämligen till Älvdalen för att få mig ordentligt med bra träning. Älvdalen ligger mig varmt om hjärtat och känns lite som ett andra hem. Jag har sett framemot detta så det blir gött att komma dit.

Hööööj Bossel Jimmie

1 kommentar:

Längdskidor sa...

Hejsan!

Du får allt ta ett snack med Aukland bröderna om det här med kajak paddling. Be dem att ta med dig ut på västkusten, de verkar ju hänga en del i nya sportshopen utanför Grebbestad.

Mvh
Mattias