lördag 22 september 2012

Salomon trail tour

Idag har jag sprungit salomon trail tour i Sälen - Lindvallen, 10km. Vädret var uppfriskande med ca 3 grader och duggregn i starten. Det övergick senare till ca 1 grad och lätt snöfall när vi kom upp på fjället. Banan var ganska krävande med en tuff start från sälfjällstorget rätt upp för en slalombacken, väl uppe på fjället var det ganska lerigt, stenigt, blött och allmänt svårsprunget. Det är just det som är tjusningen med salomon trail tour. Tävlingarna skiljer sig lite från "vanliga" löptävlingar och det är lite av ett äventyr att ta sig runt banan. Jag gillade verkligen avslutningen på dagens bana. Det var rakt utför en liftgata och slalombacke som var väldigt blöt och mjuk. Det fanns med andra ord ingenting att spara på utan det var bara fri fart ner emot målet, sjukt kul. Annars gick loppet i övrigt ok för min del, inget kanonrace och starten va lite väl tuff för min del. Löpning uppför slalombackar är inte riktigt vad mina ben gillar bäst. Det blev som vanligt när det är löptävling ett tufft race och ett bra träningspass i häftig miljö denna gång, gött dä. Det hela slutade med en tredje plats. 




Hööööj Bossel Jimmie

2 kommentarer:

LoveSPORT sa...

+1 grad och lite snö i luften.
Det låter som en typisk dag på konstsnöspåret uppe på Billingen i Januari:-)

Unknown sa...

+1 grader på morgonen. Stockholmsvinter.
http://femteledet.blogspot.se/