onsdag 3 december 2014

En skiddag i Orsa Grönklitt

Igår hade jag en välkommen vilodag efter fem dagar på Idre Fjäll med mycket träning.  Passade på att gå över skidorna en sväng. Jag skulle vilja påstå att jag överlag är väldigt noga med mitt material, såväl tränings- som tävlingsskidor, även stavar och pjäxor. Jag vill alltid ge mig bra förutsättningar att genomföra det jag ska på ett optimalt sätt. Då är det viktigt att ha bra material.


Idag var jag åter i träning och självklart vill man åka skidor nu när man är igång med det. Nu går det ju i princip inte att åka rullskidor men även om det gick så skulle det vara segt att dra fram dem och nöta på.  Att köra ett intervallpass inomhus på bandet är inga problem, tvärtom, det känns bara motiverande och spårande. Det är någonting jag gör kontinuerligt året om. Men utomhus, NU, nja det känns sådär. Mot bakgrund av detta så blev det idag en heldag i Orsa Grönklitt med två pass skidåkning. Var som vanligt lite småseg på fm passet efter gårdagens vilodag men jag kom igång till em passet. Hela dagen bjöd på fint väder och skidåkning, så mycket mer kan man inte önska sig. 

Tog en bild innan hemresan till Falun.

Hööööj Bossel Jimmie



Inga kommentarer: