måndag 11 juli 2011

Yes jag är i Älvdalen....

....och det är alltid lika underbart. Jag hann med en bra träningsvecka hemma i Falun efter mitt besök i söder men nu befinner jag mig alltså i Älvdalen. Här kommer jag att spendera en dryg vecka och tanken är att det skall matas på ordentligt med träningen. Det är riktigt skönt att byta miljö och se lite andra vyer under träningspassen. Att sedan terrängen tillåter att man tar ut sig till max och att jag trivs som fisken i vattnet här i Älvdalen gör inte saken sämre. Jag har hunnit med några bra pass sedan jag anlände, några exempel är stavgångsintervaller i Wäsabergen och idag på em har jag kört långa klassiska backintervaller. Imån väntar ett riktigt grispass och till det längtar jag redan.
Nej nu börjar det dra ihop sig till kvällsfika, det är ju viktigt att fylla på när man tränar mycket. Händer det att man glömmer eller slarvar med några måltider och då särskilt mellanmål eller kvällsfika så brukar det straffa sig direkt. Det brukar inte vara några trevliga upplevelser så det är lika bra att fylla på med jämna mellanrum.

Då så kvällsfika va det.

Höööj Jimmie

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmmm...ska du köra med team exspirit? :) ska du bara träna med dom eller ska du köra riktigt med dom? skulle inte vara nån nackdel för jag tycker du är förbannat duktig så du är värd chansen i så fall :) kämpa på!

Jimpa sa...

Hej du kommer att få svar på denna fråga vid senare tillfälle.
Tack så mycket för de positiva orden det är alltid gött att höra.