söndag 2 oktober 2011

Resultat och bilder Hackmora Bergslopp

Idag gick årets Hackmora Bergslopp av stapeln och det va riktigt bra förhållanden för löpning. Mulet, ca 15 grader varmt och ett bra startfält gjorde förutsättningarna goda för ett snabbt race, det blev det också. 3km uppför utlovade på förhand en fin mjölksyra i benen under loppet.
Starten på loppet var något avvaktande men allt eftersom skruvades tempot upp. Efter drygt 1km började fältet att sträckas ut och jag avancerade upp till andra plats. En plats som jag höll hela vägen in i mål. Vinnare av dagens batalj blev Lars Suther 3 sek för mig, jag var sedan 22 sek före Calle Halfvarsson. Jag och Lars fick en liten lucka till Calle efter ca 1.5km men strax därefter fick jag släppa Lars rygg några få meter. Dessa meter skulle sedan visa sig bli svår intagliga för mig och det räckte för att Lars skulle ta hem segern så det är bara att gratulera honom, han va stark idag. Jag är nöjd med mitt race och vi tassade upp på riktigt bra tider. Syran i benen var som väntat brutal och det var riktigt gött att nå toppen och få stanna upp och pusta ut.


Foto: David Hellberg
Dagens startfält, det är jag med nr 46 längst till höger i bild.

Foto: David Hellberg
Jag och Lars tog en välbehövlig ned jogg efter racet. Fullständig resultatlista hittar ni här.




HöööJ Höj Jimmie

Inga kommentarer: