torsdag 10 november 2011

I väntan på snön..

... är det bara att borra ner huvudet och köra vidare med barmarks träningen. Snön verkar inte riktigt vilja komma på plats och det finns många skidåkare som är ganska så sugna på att få åka lite skidor inom en snar framtid. Till helgen är det tävlingspremiär som vanligt i Bruksvallarna men det är endast det faktum att det är den sedvanliga helgen som är som vanligt, allt annat är i högsta grad ovanligt. Man brukar inte kunna åka skidor så långt innan denna premiär i vanliga fall men nu har det ju inte ens varit att tänka på. Det är ju inte ens minusgrader och det ha ännu inte fallit en endaste lite flinga snö här i krokarna kring Falun, det hör inte till vanligheterna.
Träningen den rullar vidare och det är riktigt bra förhållanden för barmarksträning och har så varit de senaste veckorna så det är ju tur. Det går ingen nöd på mig i väntan på snön. Jag känner inte heller någon större stress över att det inte finns någon snö ännu. De tävlingar som innebär riktigt skarpt läge börjar för min del i början av Januari men det är ju självklart så att jag vill börja åka skidor så snart som möjligt.
Jag kommer att åka till Bruksvallarna i morgon för att se om jag kan få några skidmil i benen. Jag packar dock med både rullskidor och löparskor då det kan bli aktuellt att köra något pass som inte är skidåkning. Hur lång vistelsen blir beror helt på de förhållanden som kommer att råda på plats. Enligt väderprognosen ser det ut som att de kommer att kunna tillverka en del snö nu i Bruks så det borde kunna bli en slinga som är fin att åka på. Det är ju fjärran ifrån vad man är van vid att ett läger i Buks brukar kunna erbjuda med åkning på kläppen och i de fina dalarna med i dagsläget är det en fin slinga tillverkad snö man får hoppas på. Hur som kommer det säkerligen bli lika roligt som vanligt att åka skidor.

Höööj Höj Jimson

Inga kommentarer: