lördag 19 november 2011

Status

Nu är jag hemma i Falun igen sedan några dagar. Lägret i Bruksvallarna blev bra trotts att det inte fanns så där överdrivet mycket snö. man fick nöja sig med det som va och göra det bästa av situationen och det visade sig tillslut bli riktigt bra. Det blev ett läger med mycket skidåkning där fokus låg på att just åka skidor och hitta tekniken på ett bra sätt. Jag tycker att jag lyckades bra för det mesta och det kändes inte alltför ovant att stå på skidorna igen. Genomförde något fartpass och känslan där var att jag kan hålla en ganska så jämn och hög fart men det där sista lilla krutet finns inte där ännu. Detta är helt enligt planen så jag känner att jag fick flera bra besked under lägrets gång. På vägen hem från Bruks tog vi en fika på ett lokalt mer eller mindre känt fik i Sveg. Fiket har en annorlunda inredning med olika rum med olika teman det va lite coot faktiskt. Därtill har de ovanligt stora bakverk som man kan moffa i sig om man så önskar och det gör man ju. Själv klämde jag en biskvi som va lika stor som min hand, gött dä.




Igår Söndag va vi ett gäng som körde en träningsdag i Orsa Grönklitt som lagt ut mestadels sparad snö på en slinga om ca 1,5km. Det var riktitg fina spår och snöbädden höll enligt mitt tycke mycket bra klass. Jag körde ett distanspass klassiskt på fm och på em blev det ett intervallpass och det stakade jag mig igenom. Det var ett jobbigt pass där både kroppen och flåset fick jobba ordentligt.


Lägerdagarna i Bruks och gårdagens träningsdag verkar ha satt sin spår då det blev 11 timmars sömn nu natten till idag. Det hör inte till vanligheterna att jag sover så mycket, jag brukar vakna ganska så tidigt på morgonen. Antar att detta innebär att jag precis som planerat befinner mig mig en bit ner i källartrappen nu. Det börjar dra ihop sig till vandring uppåt i denna och detta innebär i sin tur att det mesta av grovjobbet inför säsongen 2011-2012 är gjort.

Imån väntar ännu en träningsdag i Orsa Grönklitt. Jag hoppas dock på att det snart skall vara skidföre i Älvdalen så att jag får ta en efterlängtad tur dit. Det är där man blir stark på riktigt.



Höööj Bossel Jimmie

Inga kommentarer: