tisdag 13 december 2011

Seefeld is the Shit

Ja det visade sig att Seefeld va precis lika bra som vi hade hoppats på med ca 30-40cm snö och 18 mil spår. Variationen på spåren är riktigt bra då man kan åka allt från flackt till långa branta backar där pulsen stiger ordentligt vill jag lova. Det har varit 4 riktigt bra träningsdagar så här långt, idag är det vila. I tisdags kört ett 3 timmars distans pass utan att behöva åka mer än 1,3km på samma ställe, det är livskvalitet för en skidåkare.
I och med att den ursprungliga tävling som vi skulle åka blev inställd så har vi letat upp nya utmaningar och dessa skall antas i helgen. Vi kommer att tävla i contonental cup vilket är motsvarande Skandinaviska cupen hemma i Skandinavien Det blir säkerligen bra motstånd i helgens tävlingar som är 10km klassiskt intervallstart imorgon och 15km Fritt masstart på söndag. Det blir mina premiärtävlingar för denna säsong, det är en sen premiär och jag kan lova att tävlingssuget finns där. Det skall bli skoj att komma igång även om det säkerligen som vanligt blir en smärtsam upplevelse att göra tävlingspremiär. Det är som bekant inte helt ovanligt att "matchtempot" kanske inte riktigt finna där när det är premiär men det skall tvingas fram under helgen.
Men idag är det som sagt läge för lite vila och återhämtning så energin finns där när jag går in i helgens utmaningar.
Jag bjuder på en fredagslåt som sig bör så klicka här för att höra mitt val.

Trevlig helg på er.



Höööj Bossel Jimmie

Inga kommentarer: