torsdag 19 januari 2012

På lördag står man på linjen igen

Lite blidväder i början på veckan med tö. Nu är det dock ordning på torpet igen med ordentliga minusgrader och några cm nysnö inatt. Detta har medfört ett riktigt fint skidföre här i Falun och det har jag njutit av idag. Två pass på skidorna har det blivit idag och det har varit fint för både kropp och själ.Träningen flyter på och på lördag är det dags för race igen. Denna gång kör jag Intersportloppet 44km i Mora, eller rättare sagt mellan Oxberg och Mora. Det är halvvasan sträckan och för den delen skatevasan sträckan som kommer att köras. Loppet kördes för första gången förra vintern och jag öppnade starkt med en seger, så det blir till att försöka försvara den då. Det jag tycker är riktigt bra med Intersportloppet är att man får ett race i vasaloppsspåret. Det är gött att känna på terrängen lite innan det smäller den första söndagen i Mars.
Jag ser fram emot loppet på lördag och hoppas på fina förhållanden.

Höööj Bossel Jimmie

Inga kommentarer: