onsdag 4 januari 2012

Det är över nu.

Ja nu är det klart. Jul och nyår har passerat och ett nytt år har tagit sin början. Julen spenderade jag i Falun men när det drog ihop sig till nyår fick jag nog av den bedrövliga så kallade vintern. Jag och Emma packade bilen och drog till Älvdalen där vi spenderade årsskiftet. Det visade sig vara ett bra drag då vi fick 5 dagar med riktigt bra skidåkning och det va full vinter. Nedan syns några bilder från vårt miniläger.

Det blev fullt i skuffen när vi drag iväg.


Första dagen blev det till att spåra i nysnö men det gjorde mig ingenting, det va ju snön vi va ute efter. Hellre för mycket än för lite.


Dag två var en strålande vinterdag med -6, sol och nydragna spår på Rännkölen.


FINT !



Spåren va kanon.


Nu är jag hemma igen för att tvätta och packa om väskan. Imån bär det iväg igen och denna gång till Tjeckien. Det är säsongens första långlopp som skall köras på Söndag. Det är det första loppet i Ski Classics och det är 50km tuff åkning som det kommer att bjudas på. Det blir en ny erfarenhet för mig då jag inte åkt loppet förut.


// Jimmie

3 kommentarer:

KINGEN sa...

Lycka till i Tjeckien.

Älvan borna sa...

åh vad underbart med snö o skidåkning...tur att ni har detta fina ställe att kunna vistast på.Ja o den såkallade vintern håller sig borta från östergötland...o det är gööör träligt..Lycka till nu i Tjeckien.

Robin västerås sa...

Grattis! Lycka till under säsongen!