lördag 11 februari 2012

Bilder och kommentarer från Marcialonga och König

Här nedan kommer lite bilder från de två senaste tävlingshelgerna. Samtliga bilder är tagna av Magnus Östh.
Bilder från Marcialonga

Det sista kortet ovan är från målrakan på Marcian. Det va riktitgt gött att korsa linjen efter den tuffa backen som är på slutet av loppet. Detta år va backen riktigt jobbig och det va riktigt varmt i backen. Solen låg på och det kändes som om man skulle brinna upp inifrån Jag tog mig dock upp och imål som 5:a. Hade dåligt med krafter kvar i sista backen så jag är nöjd att jag höll den femte plats som jag hade in i backen.

Bilder från König Ludvig Lauf




Förra helgens race i Tyskland blev olikt Marcialonga på flera olika sätt och kylan var ett utav dem. Tempen visade kring -23 när vi startade och man fick klä sig lite annorlunda mot hur man brukar. Jag upplevde dock inte kylan som något problem under loppet. Mina fötter va däremot ordentligt nedkylda men det kände jag först efter loppet när jag skulle återfå känseln i dem. Jag hade en bra känsla i kroppen loppet igenom och va ganska pigg på slutet tycker jag. Det är dock en väldigt tight avslutning i König vilket jag visste om. Därför försökte jag hitta en bra position mot spurten men hamnade i ett allt annat än lättfört spår. Man lär sig alltid någonting nytt. Efter mina tre långlopp i ski classics är jag nu många erfarenheter rikare och dessa kommer jag säkerligen ha nytta utav i framtiden.





Höööj Jimmie

1 kommentar:

Anna Igelström sa...

Mycket fina bilder! Dina framgångar är verkligen kul att följa. Såg dig i gävledalas inslag i förrgår, bra reportage tycker jag.