måndag 4 januari 2010

Det är kärlek det

Det är ju så att jag genomför en hel del träningspass på ett tränings år. Vissa är underbara medans man på andra pass bara vill lägga sig ner och gråta. Idag fick jag glädjande nog uppleva den underbara delen. -9 grader, kroppen känns lätt, skidorna går av sig självt och solen går upp över de snötyngda träden när jag når toppen på milspåret, DET är kärlek de. Av dessa pass blir jag fylld av positiv energi, precis vad jag behövde efter gårdagen. Det är pass som det jag genomförde på fm som jag kan tänka på de gånger det inte är en lika angenäm känsla på träningen.
Fm passet blev som ni förstår ett bra skate pass på fina spår. Hoppas ni har lika fin dag som vi i Falun har, ut och njut av solen nu. Själv så tar jag och slår upp läxböckerna, rädda mig någon :(.

// Jimmie

Inga kommentarer: