onsdag 23 mars 2011

Dags att dra på tävlingsdräkten igen då.

Imorgon drar FBSK till Piteå för att köra de avslutande tävlingarna i sverigecupen och stafett SM i helgen. Det skall bli otroligt kul att få komma iväg och tävla igen efter några veckor på hemmaplan, så det är med stor tillförsikt som jag idag packar väskan och gör mig redo för avfärd imån. Det blir några timmar i buss på färden upp emot Piteå men det brukar gå ganska så bra att fördriva tiden med det sköna FBSK gänget i bussen. man måste ha roligt också annars blir det tråkigt :-).
Träningen har för min del flutit på bra i veckan tycker jag. Har kört en hel del fart för att väcka kroppen efter sjukan och tycker den svarar ok även om jag så klart inte flyger fram ännu. Det är ju dock någon dag kvar tills tävlingarna börjar så jag hoppas att de skall göra sitt.
Det skall som sagt bli riktigt kul att tävla i stafetten och den traditionella jaktstarten med uppehåll så det blir som på den gamla goda tiden. Måste säga att jag saknar den tävlingsformen grymt mycket och att man idag istället kör distansen med skidbyte gillar jag inte alls. Det blir inte alls samma känsla och spänning i tävlingsmomentet.
Nu blir det till att packa lite innan jag och Adam Steen skall åka och handla lite mat för klubbens räkning som vi skall förtära i helgen.

Höööj Jimmie

Inga kommentarer: