måndag 28 mars 2011

Rolig helg i Piteå

Ja nu är jag hemma igen efter en tävlingshelg i Piteå. Jag är nöjd med två av de tre racen i helgen. På fredagens prolog , 5km K, är jag inte nöjd med mitt resultat som blev en 21:a plats, men det va först racet på någon vecka och jag krigade bra hela vägen in i mål. Från fredagen tar jag således med mig den bra inställningen jag visade mot mig själv. I lördags va det dags för stafett där jag åkte den första sträckan i FBSK:s först lag. Jag gjorde en riktigt stabil insatts där jag växlade som fyra tillsammans med tvåan och trean ca 14 sek bakom ledaren. Det är jag nöjd med. Jag körde i samma lag som Adam Larsson och Adam Steen som bägge gjorde bra insattser de också och vi slutade 6:a i stafetten vilket kanske va lite bättre än vi hade hoppats. Det blev således en bra dag för FBSk:s förstalag. Igår va det 15kn F som skulle köras och det blev ett katastrofalt lopp för min del. En riktigt dålig dag i den fria stilen för min del och det blev ett enda slit från första till sista stavtaget. Det producerades en hel del syra i underkroppen igår. Helgen som helhet har i vilket fall som helst varit riktigt rolig och det är så kul att vara ute på tävling med duktiga ledare och roliga klubbkompisra. Vi har inte tråkigt långa stunder kan jag lova. Det är alltid nära till skratt vilket är helt underbart. Jag har haft kanonskidor hela helgen och det är en förutsättning för att man skall vara med i matchen, tack för det vallateamet. Idag blir det lite vila innan jag laddar om med mera träning inför nästa helgs grönklittsjakt. Nu birre kaffe, gött dä. Höööj Jimmie

Inga kommentarer: