måndag 21 mars 2011

Vilken skidhelg det blev

Måndag och en ny fräsch vecka har tagit sin början men viklen helg det har varit. Allt började med att man slog upp gluggarna i fredags morse och snön bara vräkte ner. Men ut i värdet skulle man och köra igenom världscupbanan, det va något alldelens enormt va snö det kom under fredagen och åkarna fick bita i lite under loppet. På kvällen gick den traditionella företagsstafetten av stapeln. Det är en stafett på 4x1.2km där företagare får anmäla lag som tävlar emot varandra. Det va ca 50 lag anmälda och jag körde för Idrottsarrangören Mats Andreason AB tillsammans med mina klubbkompisar Adam Larsson samt Jonathan och Adam Stéen. Vi dammade hem hela skiten vilket var riktigt skoj.
På lördagen va det andra förhållande som rådde, när jag åkte runt banorna inför persuittävlingarna så va det strålande sol från en klarblå himmel och -6 grader. Det va med andra ord ett helt fantastiskt fint vinterväder. Detta väder gjorde också att det blev en riktig folkfest vid sidan av spåret hela lördagen, det va grymt härligt.
På söndagen va det åter igen dags att glida igenom banan på morgonen för att sedan ställa sig vid sidan av och njuta av vädret medan hela världscupen avgjordes. Efter att tävlingarna var avgjorda så va jag hem och böt om för att ge mig ut i spåret för andra gången denna dag. Jag känner att jag måste försöka att skrämma igång kroppen efter min lilla sjukperiod. Jag körde naturliga intervaller efter elit 15 banan och det kändes som det skulle göra tycker jag.
Idag har det blivit ytterligare ett intervallpass på samma bana fast lite mera strukturerat i form av en stege. Åter igen kändes det ok under passet men det va ett lite lurigt före då det bitvis va blöt nysnö och bitvis lite torrare snö. Det högg några gånger under passet men jag klarade mig bra tillslut ändå tycker jag.
Nu väntar en eftermiddag med lite plugg och så knyter jag och Emma ihop säcken ikväll med en löprunda, gött dä.

Höööj Jimmie

Inga kommentarer: