fredag 18 mars 2011

Funktionär

Ja när de stora elefanterna dansar får man vackert stå vid sidan av och heja, men jag är inte bitter. Jag är frisk, jag är tränings sugen och jag får åka världscup banorna hela helgen. Det är gött att vara på fötter efter några dagar i sjuksängen. Jag har nu lite överskottsenergi i kroppen känner jag och det skall bli skönt att komma igång igen. Jag kommer som sagt att få åka världscup banorna hela helgen också då jag några åkare från klubben har fått en uppgift av arrangören. Vi skall åka igenom banan någon timme innan start för att säkerställa att allt ser bra ut och att det skall vara omöjligt att åka fel. Jag såg detta som ett bra tillfälle att få åka skidor på lugnet i helgen och så är det ju kul att åka de banor som världseliten åker. Även om man är "ganska" så bekant med lugnet terrängen så är det ju kul att se exakt vilka banor de kör och då testa dessa.
Fredag är det ju idag och snart skall man ta språnget in i helgen och allt va den nu har att erbjuda. För min del blir det mycket skidor både i spåret och som publik bredvid spåret, det låter som en kanon helg. Fredagslåten denna gång blir en önskelåt från min Emma, jag hör denna ett antal gånger varje dag och jag får väl erkänna att jag diggar den jag med och tur är väl det då. Klicka här så hör ni låten.

Trevlig helg.

Hööööj Jimmie

Inga kommentarer: