onsdag 30 september 2009

Test Race i Sälen

Ja på förmiddagen denna tredje dag på lägret så roade vi oss med att köra det tuffa testracet i klassisk stil från Sälens by upp till Högfjället. För min del gick testet bra och jag hade en skön känsla i kroppen. Jag kom trea i hela racet och blev slagen av Kalle "kakan" Gräfnings med ca 20 sek och av Adam "patch" Steen med ca 10sek, dock hade han lite lättare rull än mig och Kalle. Vi hade ett bra race väder med betydligt mindre blåst än de senaste två dagarna och även om termometern visade -2 grader i morse så upplevdes det inte så kallt, man börjar väl aklimaticera sig så smått till fjällvädret.
En liten parentes angående racet var att jag snarast efter målgång fick kasta mig bakom vindskyddet och uträtta vissa behov som hade tryckt på under halva racet, vilken lättnad.
Nu blir det lite mer vila innan det är dags för dagens andra pass, löpning distans.

// Jimmie

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Jimmie för att vi fick låna kort till DSA Facebook sidan..

/Patrik Söderkvist

Jimpa sa...

Var så God