lördag 26 september 2009

Träning i kanon förhållanden

Det är helt grymt väder hittills denna höst man kan inte önska sig bättre, klara kalla mornar och varma sköna dagar. Idag har jag avverkat 2 pass, på förmiddagen blev det ett intervallpass i klassisk stil i Högbo här i Falun När jag var på väg hem stötte jag som hastigast på klubbkompisen Kalle Gräfnings som också pumpade på i backen.
I eftermiddags tog jag en sväng med hojen upp till min bror i Bjursås och vände, det blev en fin tur på ca 55km och det var ett skönt cykel väder. Det är skönt att ibland trycka i hörlurarna i öronen och pumpa ur benen. Man får ett enormt adrenalin när man hör musiken och man kan bara bortse från mjölksyran.
Det är så att nästa läger drar igång på Måndag, det blir ett 6dagars läger där fokus skall ligga på mängdträning. Det lär ju bli en del timmar nästa vecka kan jag tro, gött mos.

Jag vill också passa på att flagga för Hackmorabergslopp som är en löptävling där min hemma klubb i löpning Sågmyra SK står som arrangör. Det är ett uppförsrace på ca 3km som är riktigt kul och jobbigt. Det går nästa Söndag, för att komma till hemsida trycker du här. Hoppas vi ses på start linjen.

Hälsningar Jimpa

Inga kommentarer: