tisdag 2 februari 2010

Fick aldrig chansen i Marcialonga

I söndags åkte jag mitt första Marcialonga, en tävling som jag har sett framemot under en lång tid. Det blev dock inte riktigt som jag tänkt mig! När jag kom till startplatsen ca 1.15 tim före start och skulle lägga in skidorna så var det mycke folk som redan varit där och lagt ut sina skidor. Jag fick stå i 13:de led som 110:onde man och framför mig stod det gubbar och motionärer, inget guldläge direkt som ni förstår. Det hela blir inte bättre av att det är väldigt smalt och trångt i starten och längs hela spåret i Marcian.
Som jag ser det så fick jag aldrig chansen att vara med i täten i och med min startpossition då det tog alldelens för mycket på krafterna att försöka åka ikapp täten när det väl blev lite utrymme i spåret. De grabbar som ligger i täten är det svårt nog att hålla jämna steg med.
Hur som helst så slet jag mig igenom loppet och tog en hel del placeringar på slutet, jag älskar sista backen, grymt skön avslutning. Det hela slutade med en 22:a plats för min del och med tanke på hur loppet artade sig för min del så är jag nöjd med det.
Nu har jag åkt en gång och blivit några erfarenheter rikare som är av stor nytta inför framtida prövningar.

// Jimmie

Inga kommentarer: