måndag 8 februari 2010

Välförtjänt vila idag

Fin bild efter målgången igår, heja Falun Borlänge SK

Efter helgens bravader så blev det en vila idag med allt va det innebär. Det innebär för min del sovmorgon, läsa tidningen i lugn och ro vid frukosten, inte gröt till frukost, plugg innan lunch, lunch på vildgåsen, plugg efter lunchen och tvätt. Som ni förstår så innebär vilodag ofta en fixardag för min del men man får lite anat att tänka på i alla fall, även om det enda jag tänkt på under pluggandet idag är hur härligt det skulle vara att vara ute i solen och glida på skidorna.

Nu har jag dock lite paus i pluggandet och det är dags för lite mellanmål känner jag. Det är så att jag brukar vara hungrigare på mina vilodagar än de dagar jag tränar två pass. Det är viktigt att fylla på med bra energi även på en vilodag, det har jag lärt mig genom åren. Oj nu lät det som om jag var gammal, när blir man det föresten. Detta är saker som man kan tänka på under en vilodag :-).
Hej på er Jimpa

Inga kommentarer: