lördag 6 februari 2010

Seger i Everstbergsrännet

Bilden är dock från Millegrobbe men man står ju överst precis som idag.
Yes det blev seger i dagens 45km lopp, GÖTT DÄ. Vi blev tidigt i loppet en 6 manna klunga som efter vändningen i Tennäng blev 2, jag och Erik Eriksson. Erik drog på fint upp mot Risbergs kontrollen och jag fick strax därefter släppa hans rygg. Jag gav dock inte upp loppet utan fortsatte och köra på bakom honom. Han fick som mest en lucka på ca 20sek innan jag började att ta in så smått. Precis innan backen upp mot målet i Evertsberg hade jag dunkat ikapp, jag la mig i rygg uppför första backen sedan drog jag på järnet och fick lucka direkt. Jag kunde ohotad glida i mål och njuta av segerns sötma.

Resultat finns här.

Nu laddar jag om för ett nytt långlopp imån, spännande.


Höj Jimpa

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat att grisa på och inte ge sig, tungt.

Anonym sa...

annonym = kingen

Anna m.fam sa...

tjo ho grattis te båda dagarna!!