söndag 25 april 2010

Årets första och sista pass.

Idag har jag genomfört ett pass, ett långt cykelpass på dryga 4 timmar. Det va årets första cykelpass och det här träningsårets sista pass. Imorgan börjar jag om på ny kula, det är vecka 17 vilket innebär att ett nytt träningsår tar sin början. Det skall bli riktigt skönt att komma igång på allvar igen.
Men några ord till om dagens cykelpass kan jag ju skriva. Vi va ett gäng på 7 testosteronstinna killar som drog iväg och vi körde spurt vid varje på ortsskylt och avverkade en del bergspriser. Det blev med andra ord ett ganska så ryckigt pass som tog ut sin rätt. Jag är gött mör i benen nu kan jag säga, gött dä. Det blev i alla fall ett riktigt bra pass i fint väder, det va kul att komma ut och lufta hojen igen.
Nu skall jag ta igen mig lite och ladda det sista inför det nya träningsåret som alltså börjar imån.

// Jimmie

Inga kommentarer: