torsdag 1 april 2010

Vart är vårvädret som skall vara på påsk.

Ja det är påsk igen men då skall det ju vara fint väder så det stämmer inte riktigt det här tycker jag. Påsken för mig är fin vårskidåkning i trålande sol, det ser ut att bli tufft med det i år tyvärr. Det är dock inte snöbrist utan det är solbrist vi lider av just nu, idag är det ett riktigt skit väder här i Falun, regn och några plus grader. Det var inte speciellt trångt på Lugnet idag när jag genomförde dagens skidpass. Många verkar ha lagt ner skidåkningen för säsongen nu efter den fina och snörika vinter vi har haft. Det har varit riktigt kul att se så mycket folk på Lugnet under stora delar av vintern och jag förstår om man börjar tröttna lite på skidåkningen nu, det kan även jag känna av.
Passet idag körde jag i den klassiska stilen, det vara bara att dunka på det mjuka klistret och streta sig fram i spåret, det gick inte lätt idag :-). Påsken gör som sagt sitt antågande och jag får väl önska er alla en glad påsk tänker jag.

// Jimmie

Inga kommentarer: