torsdag 22 april 2010

Tröskel + max syreupptagningstest

Igår körde jag tester på rullbandet. Jag deltar i en studie som Rikard Tynell håller på med. Detta test genomfördes genom ett tröskeltest då man åker 7x4 minuter och man stannar var 4:de minut och tar ett stick i fingret. I det blodet mäter man sedan mjölksyre halten och ser hur stum man är. Det fina i kråksången är att lutningen och farten ökar var 4:de minut också så det blir jobbigare och jobbigare. Detta test gick mycket bra för mig, mitt bästa tröskeltest någonsin, gött dä.
Efter detta test var det dags för ett max test då åker man på bandet, som ökar lutningen varje minut upp till 7min sedan ökar det i hastighet varje halvminut, så länge man orkar. I detta testet fick jag inte ut mitt max och var en bit ifrån min rekord tid, det tackar jag mina stumma ben för.
Hela kalaset avslutades med ett stakrace i en stakmaskin, ett max race på 3min genomfördes, det kändes ok, tycker jag.
Här nedan ser ni två bilder som Patrik "Garphyttan" Karlsson tog på mig under mitt test igår. Ser det inte roligt ut så säg?
Jag grillas på bandet.
Det lutar uppför som ni ser.
// Jimmie

Inga kommentarer: