lördag 5 februari 2011

Mellan två pass

Då har man precis avnjutit lunchen samtidigt som jag tittade på skidor ifrån Sundsvall på TV, intressant bana de hade fått till. Innan sändningarna drog igång från SM så va jag i morse ute på ett skidpass i Lugnet terrängen. Kanonfina ny dragna spår va det idag och det är alltid lika gött. Fina grader va det med då tempen stod på ca -10 grader när jag gav mig iväg, fint med lite kall vinterluft i lungorna under passet. Jag har då mycket hellre ordentligt med minusgrader än halv milt när jag skall åka skidor. Det blev ett fint distanspass i klassisk stil, två varv på elit 15 banan körde jag idag. Det är fint att kliva på i backarna där när man har ett ordentligt bett under skidorna och det hade jag idag, gött dä.
Nu väntar en lite kortare vila för jag vill köra det andra passet i solskenet som brutit igenom nu, det ser jag verkligen fram emot. Em passet verkar också bjuda på trevligt sällskap vilket aldrig är fel.

Höj höj Jimmie

Inga kommentarer: