onsdag 16 februari 2011

Träning i en krigszon

Ett ordentligt vinterväder råder i mer eller mindre hela Sverige och som skidåkare så finns det inte mycket att klaga på för tillfället. Det ser dock ut att vara aningens kallt för de skidåkare som bor långt norrut, -41 grader, det är nog lite kyligt att träna i kan jag tänka mig.
Nu på fm har jag kört ett intervallpass på lugnet i den klassiska stilen. Det låg lite nysnö i spåret så det gick lite lagomt tung bitvis där jag va först i spåret. Intervallerna gick bra och jag höll till i ganska så jobbig terräng idag där den effektiva intervalltiden landade på 34 min. Det blev träning i lite annorlunda miljö idag då vissa spår på Lugnet ligger nära det militära övningsområdet här i Falun som fortfarande brukas och idag hade de riktigt kul där verkar det som. Det lät i alla fall som tredje världskriget brutit ut idag, det va fullt krig idag:-).
Nu väntar lunchen på Vildgåsen och det skall smaka gott som vanligt kan jag tro. Senare idag är det dags för lite massage hos Lalla "slaktarn" Dickfors men jag hoppas han är lite snäll med mig idag. Blir nog mest att mjuka upp musklerna lite efter helgens Engelbrektslopp.

Hööööj Jimmie

Inga kommentarer: