lördag 28 maj 2011

4x20min är smärta

Lägret rullar vidare här i Norge och idag har lägrets troligen hårdaste pass körts. Det va på fm idag som vi körde ett ganska så brutalt rullskidpass där grunden för passet va 4x20min intervaller. Detta kördes också men med x antal bonusminuter på vissa intervaller då terrängen gjorde att det va dumt att stoppa på exakt 20min. Som jag nämnde igår så krävde detta pass vissa förberedelser mentalt då det är riktigt tufft både fysiskt och mentalt. Jag höll hela vägen och krigade mig ända upp till toppen av bilvägen som går till Sognefjell. Detta pass kommer att vara bra att ha med i bagaget i kommande utmaningar och jag är glad att det nu är genomfört på ett bra sätt.
På em blev det ett pass skidor och denna gång visade sig inte solen så mycket med tanke på att det snöade hela passet igenom. Med tanke på detta så blev det också ett litet krigarpass så det har varit en tuff dag idag. Nu sitter man nöjd och glad med middagen och efterrätten i magen.
Imån tar vi nya tag här på lägret.

Höj Höj Höj Jimmie

Inga kommentarer: