tisdag 3 maj 2011

Det svänger fort...

...det här vår vädret. Förra veckan kutade man runt i shorts och T-shirt men det va inte riktigt det valet av kläder jag gjorde inför fm passet idag. Det blev både långa armar och ben som åkte på när det låg snö på backen i morse men jag blev varm på passet vill ja lova. Jag körde ett skidgångs pass där jag blandade gång och löpning "älghuffs" med stavar, det var aningens jobbigt kan jag meddela. Det var någon vecka sedan kroppen fick smaka på en lite duvning men idag fick den smaka lite puls och kill i benen. Det va dock riktigt skönt att "väcka" kroppen lite efter dvalan som den är på väg ur nu. Jag startade upp träningen förra veckan då den planerade träningen tog sin början och det känns mer och mer för varje dag att man blir piggare i kroppen. Samtidigt blir man ju lite sliten också då man är väldigt ovan den träning man nu bedriver. Lite träningsverk har kommit smygande men jag har klarat mig undan den värsta så här långt. Dock tror jag att jag kommer känna av dagens skidgångs pass en del imån, gött dä. Som grädde på moset blev det lite stakträning efter skidgångs passet på min nyinstallerade stakmaskin.
I em blir det ytterligare ett träningspass av något slag, det ser ut att bli lite bättre väder då och det tackar jag ödmjukast för.
Till helgen är det tänkt att jag skall göra debut i löptävling vilket förmodligen kommer att bli en mycket plågsam och då också givande prövning för mig. Jag kommer att springa kanallöpet som går mellan Ljungsbro och Borensberg längs götakanal. Det är 21km långt så det borde kunna kännas av i benen efter målgången på Söndag. I och med att både jag och Emma skall springa så åker vi ned till Borensberg i morgon och hälsar på Emmas familj. Det va länge sedan jag var där nu så det skall bli skoj att komma ner. Det blir träning fram tills tävlingsdagen som alltså är Söndag. Det finns fina träningsmöjligheter i och kring Borensberg men det är förstås aningens platt terräng där på slätten. Det blir säkerligen några fina pass på slätten under vistelsen där nere. Nu skall jag vila lite innan det är dags för nästa pass.

Hööööj Jimmie

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blev det en thorax trainer? eller skierg? /henrik i härnösand

Jimpa sa...

Hej Henrik, det blev en Skierg och jag är riktigt nöjd med den så här långt. Det känns att den tar fint på överkroppen.