tisdag 10 maj 2011

Tebax i Dalarna och Falun

Jag och Emma hade det bra nere i Borensberg, riktigt gött väder och trevligt umgänge. Jag löpte ju tävling när jag va där nere men det va ingen angenäm upplevelse. Jag överskattade min nuvarande kapacitet i löpningen ganska så ordentligt så en allt för optimistisk öppning ledde till att jag tog brutalt slut och jag valde att kliva av efter 14 av 21km. Det va en utav de smärtsammaste tävlingsupplevelser jag varit med om kan jag lova. Uttrycket "är huvudet dumt får kroppen lida" fick jag verkligen känna på under tävlingen.
Igår kväll va man tebax i Falun igen och idag på fm stod det styrka och stakning på agendan. Styrkan arrangerades av skidhögskolan och coach Granath flaggade för en light variant av den brutala styrka som han brukar köra med oss. Om nu detta va light versionen av styrkan så vet jag inte hur det kommer kännas efter den hårda varianten. Redan efter uppvärmingen hade jag svettpärlor i pannan, tack coach för ett riktigt bra styrkepass de är grymma. Träningsvärken kommer sitta som gjutet i magen imån, det känns redan idag.
Nu skall jag njuta av en köpp kaffe bryggt på färskmalda bönor det blir helt enkelt inte bättre än så just nu.

Hööö Jimmie

Inga kommentarer: