onsdag 23 maj 2012

Det börjar röra på sig

Igår tog jag mig ut på en första träningstur efter min lilla frånvaro från träning i några dagar. Det var som alltid befriande att få komma ut och röra på sig, jag njöt varje steg på löpturen. Det fantastiskt sköna vädret gjorde inte saken sämre, rena sommarvärmen ju.
Idag har jag gjort ett tidigt besök på gymmet för ett styrkepass och nu är det mellanlandning hemma i väntan på att jag i sällskap av några andra skidåkare skall ut på ett rullskidpass. Det är alltid trevligt med lite träningssällskap på distanspassen.
Planen nu framöver är att fortsätta komma in bra i träningen och jag fick en ordentlig skjuts på vägen när vi var i Montenegro. Jag planerar även in en del löptävlingar de närmsta veckorna, det är roligt med löptävlingar samtidigt som det är riktigt jobbigt. Det blir bra träning och lite tävlingsnerv i det hela.
Nu är det dags att klämma dagens första mellanmål innan rullpasset.

Hööööj Bossel Jimmie 

Inga kommentarer: