torsdag 24 maj 2012

Löptävling igen då

Ja då ha det än en gång avverkats en sådant där jobbigt löprace. Tycker att jag kommit igång bra med träningen efter uppehållet så då va det bara att köra tänkte jag. Tävlingen ägde rum på samma plats som senast nämligen runt älven i Borlände. Det var dock en annan arrangör denna gången då Må Bättre höll i arrangemanget. Det var inget riktigt seriöst lopp då nr-lappen bestod av ett klistermärke och starten på loppet blev några minuter försenad då den gemensamma uppvärmingen drog över tiden lite. Avslappnad stämning innan men ack så jobbigt när man väl drar iväg . Det fyllde sitt syfte helt enkelt.

Nöjd över nr-lappen innan start.

De där trissarna har man inte mycket nytta av i löpningen, bara extra vikt.

En in action bild från racet.

Ser aningen sliten ut efter målgång, eller?

Eminent fotograf och coach var idag Emma som fick ducka några gånger innan start, det tyder på att jag hade bra pepp inför racet. Kanske bör vara lite extra snäll någon dag nu. :-)
Jag är nöjd med mitt lopp som idag räckte hela vägen till seger. Jag försökte att gå ut hårt men kontrollerat och det lyckades jag med. Höll sedan farten hyfsat runt banan och va lagom trött i mål.   

Gonatt Bossel Jimmie

1 kommentar:

Anna-Maria sa...

Grattis till segern o du jag skulle gärna släpa runt på lite extra "trissisar" när jag ändå luffsar runt i skog o mark:)