söndag 6 maj 2012

Tuff start tycker jag !

Två veckor är gångna av mitt nya träningsår och jag kan konstatera att det blev en tuff start. Säsongen var lång detta år och viloperioden blev som vanligt fullspäckad med saker som man ville hinna med. Tycker att jag lyckades bra med att koppla av under min lugnare period men det har inte varit helt lätt. I och med att jag gjorde en bra långloppssäsong så har det blivit lite att stå i så här på vårkanten. Det är allt från kontrakt och åtaganden till att fundera över framtiden. Mycket av detta är nya saker för mig och nya saker tenderar att ta mer tid och energi än saker man är van vid, så fungerar i alla fall jag. Allt detta har kommit ikapp mig nu de senaste två veckorna och det har blivit en riktig rivstart på det mentala planet känner jag. Detta i kombination med att jag kanske hade lite väl höga tankar om min start på träningsåret har gjort att jag inte lyckats starta detta träningsår på det sätt jag velat. Man som sagt så hade jag kanske byggt ett litet luftslott för mig själv. Då är det tur att man har en klok andra hälft som kan spränga slottet och ge mig en lavett så att jag vaknar upp till verkligheten igen, gött dä.
Nu känns det dock som att jag har koll på läget på de flesta plan som går och ser fram emot ett nytt tufft men inspirerande träningsår. Jag kommer att köra på några dagar hemma här i Falun innan jag på torsdag åker på första lägret med Team Exspirit till Montenegro som blir ett nytt spännande land att besöka. Som ett brev på posten kom den nya kollektionen från salomon med sommarens kläder igår så nu blir man fräsch som s##an på träningarna framöver.
Idag har jag sprungit distans på fm i skogarna kring Falun. Med på passet var den tidigare omnämnda hälften som nu klagar på något trötta ben, syftet är alltså uppfyllt :-). På em blir det en tur på rullskidorna, det känns riktigt gött att vara igång med den skidspecifika träningen. Kroppen känner liksom igen rörelserna och mår sjukt bra av det.

Höööööj Bossel Jimmie

Inga kommentarer: