torsdag 10 maj 2012

Omvänd chock

Jag sitter på tåget som skall ta mig till Arlanda när detta inlägg författas. Slutdestinationen för hela resan är Montenegro och Team Exspirits första läger för säsongen. Det blir en ny och förhoppningsvis bra upplevelse.
Igår kväll gjorde jag tävlingspremiär i löpning för året. Det var i tidigaste laget kanske med tanke på att jag knappt kommit igång med barmarksträningen ännu. Än mindre har jag kört någon fart i träningen. Jag var således beredd på att det skulle kännas ordentligt och att kroppen skulle få en ordentlig chock men jag chockade mig själv istället. Det kändes förvånandsvärt bra i löpningen och kroppen svarade bra mycket bättre än väntat. Jag är ju i nuläget som sämst tränad under hela året och i uppstarten av träningen har kroppen stretat emot bra nog. Gårdagskvällens race var en rolig överaskning. Racet var älven runt i Borlänge ,4:6 km långt och relativt flackt. Jag kom 3:a klart slagen av två landslagsorienterare (Erik Rost, Wiliam Lind ) så det kan jag ta. Erik springer EM sprint i Falun på måndag, stort lycka till. Summeringen blir alltså ett kul och bra race.

Nu fortsätter jag min resa och tänkte sjunka in i min bok.

Hööööj Jimmie

Ps skickar med två bilder nedan där ni ser mina race respektive rese outfits.



Inga kommentarer: