tisdag 20 juli 2010

Det är inte ofta....

.... som jag kör MTB i skogen men idag slog jag till och körde ett pass som blev lite halv jobbigt så klart. Jag körde på lite olika slingor i skogarna kring Borensbergs elljusspår, bland annat på den gamla MTB-vättern banan. Jag avslutade hela passet med att kräma ur benen längs Götakanal där det idag var mycket folk och en del båtar som gled i kanalen.
Tiden mellan dagens pass spenderades som vanligt framför TV:n och Tour de France, det är sjukt kul att titta på denna cykeltävling tycker jag. Jag blir dock dag efter annan mer eller mindre idiotförklarad av Emma som tycker att jag är "lite" småtråkig när jag sitter i timtal och tittar. Skönt då att man får vara ifred de dagar hon jobbar men då är det å andra sidan lite svårt att hålla sig vaken hela tiden. :-)
På em idag kördes styrka och rullskidor så armarna och bålen fick sig en duvning, jag hoppas på träningsverk imån.
I morgon är det vilodag på Touren, det kommer att kännas lite tomt och undra vad man skall ta sig för mellan passen då. Kanske Emma får bestämma, :-) !

Höööj Jimmie Johnsson

2 kommentarer:

Lars sa...

Känner igen scenariot: Träning och sen sova framför touren innan nästa pass. Det är Juli månad det! :)

Jimpa sa...

Ja det är inte fel.