torsdag 15 juli 2010

Klart för idag

Sitter nöjd i fåtöljen framför TV:n och tittar på Tour de France, det är gött när 2 pass är avklarade idag.
Idag va det åter igen ganska så vart här nere i söder men det går ändå ok att träna och det är grymt skönt att bada direkt efter träningarna. Det blev ett dopp efter fm passet som va ett lite längre distanspass i värmen. Jag tycker att det känns som att det är bra återhämtning för kroppen att kyla ner sig lite då man blivit lite överhettad under träning.
Jag känner att träningen är lite extra jobbig nu i värmen vilket gör att det lätt blir en liten lur mellan passen detta har inträffat 2 dagar i rad nu. Det är bra för återhämtningen men det är inte kul att vakna efter en middags lur. Man känner sig som en zombi och förstår inte att kroppen skall fungera på ett pass till, jag brukar känna mig som en stor jäst deg. När man kvicknar till så känns det dock oftast att sovningen varit gynnsam för em träningen så på det stora hela är det nog riktigt bra men middags lurar.

Här är en bild från gårdagens middagslur, se så skönt jag har det.

På em idag blev det att pass med lite mera fart i där jag försökte väcka bullarna på överarmarna och jag tycker det lyckades bra.
Nu skall jag se upplösningen på Touren sen blir det middag :-)

Hööj på er Jimpan

Inga kommentarer: