onsdag 28 juli 2010

Då va det dags igen x 3

Ja visst så är det, det är dags igen för:
- uppdatering av bloggen
- löptävling
- läger

Vi tar det i tur och ordning tycker jag. Dagarna sedan den senaste uppdaten har i stort endast bestått av träning, träning och åter träning. Träningen har flutit på bra ett tag nu och det är alltid lika skönt när det går enligt planen. Just för tillfället så varierar jag ganska mycket i vad jag gör på träningarna vilket känns bra både för kroppen och knoppen. Idag har det varit en välbehövlig vilodag som va inplanerad sedan en längre tid. Den har bedrivits i mycket lugn fart och mestadels bestått av vila, sol och bad vilket har varit riktigt gött. Nu är förhoppningsvis energidepåerna lite på fyllda igen och det kan behövas.
På Lördag så snörar jag på mig tävlingsdojorna och det är 10km löpning som det är frågan om denna gången. Jag kommer att springa Baltzarloppet som går av stapeln i Motala, det är ett lopp som jag sprungit en gång tidigare och det va förra året. Då gjorde jag ett av mitt livs bästa löprace då jag slog personligt rekord på 10km löpning. Jag hoppas kunna prestera bra även nu på Lördag så klart.
På Söndagen är det så dags att packa väskan och lämna Borensberg för denna sommaren. Jag och Emma styr bilen hem mot Falun för att där enbart byta ut lite innehåll i väskorna, det är nämligen dags för läger på Måndag. Det är ett läger som jag sett framemot en tid då det brukar vara ett av säsongens tuffaste barmarks läger. Det är klubben, Falun Borlänge SK, och skidhögskolan som kör läger i Ramundberget/Bruksvallarna. Det blir skoj att träffa lite skidfolk igen som man inte har träffat på en dryg månad nu.
Nu skall jag fortsätta vila på min vilodag och vi får väl se vad kvällen har att erbjuda, inte ett skit skulle jag tro och skönt är ju det en dag som denna.
Ha det så bra nu gott folk.

Höööj, Jimmie

Inga kommentarer: