torsdag 1 juli 2010

Dubbla pass tar ut sin rätt

Idag inleddes dagen med att jag krämade långa klassiska rullskidsintervaller i en backe som tar ca 13 minuter, det va jobbigt så det räckte till vill jag lova. En ok start på dagen blev det med andra ord och en aning spännade då jag såg en huggorm på vägen när jag åkte ner lite efter intervallerna Det är inte ofta man ser ormar här i Älvdalen men idag var det alltså dags.
På eftermiddagen blev det ett rullpass till distans med impulser upp emot trängslet. Det är fina mindre vägar med lite trafik så det är perfekt för rullskidåkning. Det var inte fullt lika spännande på em passet då det enda jag såg på vägen va en napp som något stackars barn säkert saknar nu, den gav inte samma rysningar på ryggen som ormen på fm. På eftermiddagen pass blev jag även lite tom, det skedde i slutet på passet så det var under kontroll, nästan så jag kunde åka och njuta lite utav att det blev mindre och mindre energi i kroppen på slutet och när jag kom hem var det slutt, gött dä.
Nu skall jag fylla på depåerna ordentligt så jag piggnar till för kommande prövningar.

Hej på er Jimmie

Inga kommentarer: