fredag 8 juni 2012

Backintervaller i platta Östergötland

När man kör backintervaller hemma hos Emma innebär det att man åker rullskidor upp och skuff ner, inget konstigt med det.
Vi är på snabbvisit nere i Östergötland då Emma skall cykla tjejvättern imorgon, jag agerar då coach. Vi passade på att bränna av ett hårt pass idag på fm då vi körde backintervaller i en riktigt fin backe som finns att tillgå här nere i det annars så släta landskapet. Vi startar nedanför backen på en lång raka, Emma lite närmare backen än mig och sen ger vi oss iväg samtidigt. Detta medför att jag brukar jaga livet ur både henne och mig själv, så skedde även idag. Det är ju en del prestige när det gäller att vara först uppe på toppen, jag vill ju varken ha tjejdäng eller sambodäng :-). Jag klarade mig fint och ställde vänligt men bestämt av Emma alla gånger upp för backen, bra för husfriden, då hon inte har samma problem att få stryk av mig som jag av henne.
Ett riktigt bra pass blev det och backen som har 15% lutning kändes lika jobbig som den skall och brukar göra. Det blev också det första passet på länge som genomfördes utan någon regnskur, gött dä.

Fredagslåter kommer här. (Hejja Östergötland)

Trevlig helg på er.

Höööj Höj Bossel Jimmie

1 kommentar:

Emma sa...

Jag gick ju inte för fullt, bara ca 80%