söndag 10 juni 2012

Lägerväskan står packad

Jo men visst, lägerväskan står packad i hallen för imån bär det av mot Norge och Sognefjell. Det blir fjärde året irad som jag åker dit på läger med FBSK och högskolegänget. Det är ett läger där vi blandar skidåkning med barmarksträning. Lägret brukar vara riktitg fint och bjuda på mycket fin träning både på snön och på barmarken. Jag ser fram emot att komma tillbaka till Sognefjell och göra några mil på skidor och flåsa ur mig i backarna påväg upp på fjället.
Vi startar dock lägret imån med att träna i Lillehammer som ligger på vägen dit vi skall. Det ryktas om en sproilans rullskidbana så det kan ju bli fint att testa det. Jag har aldrig tränat där förut så det blir en ny spännande upplevelse.
Hoppas att det finns lite nät i Norge med så skall jag försöka att hålla er uppdaterade under lägrets gång.

Hööööj Bossel Jimmie

Inga kommentarer: