tisdag 19 juni 2012

Sogne levererade bra.

Nu är jag hemma igen efter en veckas läger i Norska Sognefjell. För fjärde året irad genomförde jag lägret som brukar vara tufft och det blev det även detta år. Vi hade riktigt bra skidväder under lägret så det gick fint att klämma några mil på skidorna. Det är häftigt att terrängen kan vara så annorlunda i Norge jämfört med här hemma. Det finns många backar att träna sig trött i på andra sidan gränsen. Detta har gjort att det för tillfället känns som att jag för en balansgång på en annan gräns, nämligen den som avgör om man hamnar i "källaren" eller ej. Det är bra att träna hårt och absolut inget farligt att vara lite sliten, tvärtom, det skall man vara med jämna mellanrum. Summa sumarum innebär detta att jag har genomfört ett bra läger i Sognefjell och förhoppningsvis blivit ytterligare lite starkare inför nästa säsong. Det innebär också att jag denna vecka kommer att varva hård träning med lite lättare. Idag blir det en viloeftermiddag som känns välbehövlig efter förmiddagens pass som blev styrka och stakning på rullskidor.

Hööööj Bossel Jimmie

Inga kommentarer: