onsdag 20 juni 2012

Mjölksyrafest och jag var bjuden


Ingen tvekan om vem som ser tröttas ut här, jag tar på mig den.


Idag var det tuffa tag i skogarna kring Hackmora utanför Sågmyra. Där finns det en sträcka på ca 3km löpning uppför, det lutar på ganska så friskt bitvis och brutalt på slutet. Det är inga som helst problem att producera mjölksyra så idag fick benen sig några ordentliga omgångar. Passet började med att backen plockades en gång i max fart, ett race helt enkelt, och syran i benen blev enorm. Därefter plockades backen ytterligare en gång men då i tröskelfart. För att sedan mata ur det sista i benen så togs knappt halva backen en gång till och nu hade man ganska nära till syran direkt kan jag säga. Det blev ett grymt bra pass som man inte gör varje dag.
På em tog jag en fin cykeltur på racern med en god vän där vi rullade ur benen i 3 timmar med 30km/h i snittfart. Det blev en tur som gick igenom ett idylliskt fint midsommarlandskap kring Falun och Borlänge.
Imorgon väntar myrlöpning uppe i Sörskog ovanför Bjursås, hoppas benen är med mig då.

// Bossel Jimmie

Inga kommentarer: