tisdag 5 juni 2012

Tvetydigheter

Tiden rullar på och lika så träningen även om det inte är helt smärtfritt för tillfället. Efter blodomloppet kände knoppen Ich Will medan kroppen va mer inne på Ich Habe Keine Lust med lite småkrämpor här och där. Det är ju dock så att man som skidåkare i stort sett alltid kan träna någonting om man bara vill. För min del har det inneburit att jag fått ändra om lite i planeringen och tänka till en extra gång för att inte överbelasta. Jag sitter med andra ord inte i sjön utan behöver variera mig lite nu bara. Det har ju sin charm men jag upplever att det kan bli lite svårt att få det där riktiga flytet i träningen. Men som en  vis man en gång sa "man kan inte få allt", kloka ord, man skall inte klaga i onödan.
Ett ständigt aktuellt ämne är ju vädret och det har inte varit det bästa här i Falun de senaste dagarna. Men det är ju så att det allt som oftast går utmärkt att träna oavsett väder. Haken är bara att ta sig ut då det tar emot  lite att åka rullskidor i 5 grader och regn utan stänkskärmar. Det är så klart helt frivilligt att ha stänkskärmar eller ej men jag ju inte det. Dra på regnbyxorna och ut i blötan blev det tre pass irad, gött dä.

Idag körde jag ett hårt löppass på fm som innebar ett race på 36min i tuff terräng. Hade bra sparring under passet vilket underlättar. Tanken var att hålla sig kring den berömda tröskeln. Jag skall dock villigt erkänna att jag vissa stunder befann mig på "fel" sida tröskeln. Jag tycker att det är gött att utmana kroppen lite på dessa pass och se vad den går för, skapa lite hårdhet.
Passet blev riktigt bra och av känslan i vaderna att dömma hölls det bra fart på racet. I em blir det ett rullpass och om man kommer hem torrskodd det återstår att se.

Hööööj Bossel Jimmie

Inga kommentarer: