måndag 24 maj 2010

Dag 5 Sogne lägret - intervaller

Vi tränar vidare här i Norge och idag va jag lite piggare än gårdagen vilket va bra för idag skulle det mosas intervaller igen. Det stod intervaller skidor skate på programmet och vi kom upp till ett fint preppat spår i morse där det rådde hårda och fina förhållanden. Vädret va med bra då det va mycket lite blåst och lite sol.
Efter en uppvärmning dunkade jag igång och det kändes bra tycker jag, kroppen svarade som den borde och jag kunde ligga på helt lagom utan att gå mig stum. Jag körde samma slinga alla intervaller och jag körde 10st som blev 45 min effektiv intervalltid, gött dä.

Jag är nöjd och glad efter intervallerna.
På med jackan - inte frysa :-)
På em idag blev det lite styrka och en löptur uppe i bergen där det blev lite blandad löpning, blött, snöigt och branta backar.

När man sjönk ner i snön på vissa ställen nådde den till midjan.


Fina vyer fick vi trotts lite sämre väder.


Dags för vätska och insupning av fin träningsmiljö.
Det finns riktigt fina berg att springa på här, helt annorlunda än hemma trotts att det inte är så långt dit.
Vi har förövrigt försökt att handla i två dagar nu men igår va det söndag och idag röd dag och då jobbar tydligen inte våra kära norskar, de är ett bra konstigt folk.
//Jimmie




2 kommentarer:

Anna Igelström sa...

Det verkar ju gå riktigt bra i år så jag antar att du slipper de där vidriga små monstren i år.:-) Och fina bilder som du delar med dig av. Det ser riktigt inbjudande ut. Kör på! Ha det gott!

Jimpa sa...

Ja i år har jag klarat mig från lössen och nice väder har vi haft med som du sett. Ha det gött du med.