lördag 1 maj 2010

Har plågat Emma idag

Är på plats i Borensberg hemma hos svärmor och svärfar för att hälsa på lite över helgen. På fm idag stod det löpning distans på schemat och så blev det. Emma ville också följa och det fick hon med det villkoret att det var jag som höll i taktpinnen. Vi drog iväg och konversationen tog ganska så snart slut och övergick i lätt flåsande från Emmas sida men hon hängde med. Efter att vi löpt i ca 30min så var det vatten paus dock hoppade Emma vattnet då hon hade frukosten i stupen, göt dä. Vi drog vidare och Emma la sig hack i häl återigen, vi sprang ytterligare 30min och tog sedan ett stop igen. Jag vet inte om det va taktik men nu ville Emma ha vatten, kanske för att få lite extra tid till återhämtning, då pulsklockan visade att hon hade 175 i puls. Vi gjorde det sista rycket hem och efter 1.30 timmars löpning va vi hemma och det va Emma glad för.
Jag är imponerad att hon hängde med hela vägen då jag höll mitt eget tempo som var relativt bra, det har hon inte gjort förut, bra jobb Emma.
Gick igenom hennes pulsklocka efter passet och den visade på 165 i snitt puls och 191 som mest i puls under passet. Hon har med andra ord slitit lite idag, jag är som sagt impad.
För mig gick det helt ok på passet och man börjar komma igång lite med löpningen nu vilket är skönt.

God fortsatt helg Jimmie

Inga kommentarer: