tisdag 28 december 2010

Åker hemifrån till hem.

Idag bär det iväg hem mot Falun efter att jag spenderat en tid hemma i Avesta. Det har varit bra dagar här i Avesta där jag firat julen och kunnat träna på som jag har velat. Sedan jag kom hem ifrån Norge så har jag tränat på en del och det har gått bra även om man känner att det sliter lite på kroppen att köra två pass om dagen.
På fm idag så körde jag ett pass där hela mitt skidåkande en gång började, nämligen i Rembo och det va riktigt fin där. Kanon bra spår som är dragna med skoter och kälke så det blir riktigt bra feeling när man åker där. Det finns en hel del fina backar att köra i dessutom och dessa skall jag köra intervaller i på em idag innan det bär av mot Falun.
Det som har slagit mig lite de här dagarna som jag har varit hemma och åkt skidor är att det är mycket folk som åker skidor nu för tiden. Det kan vi väl tacka de två senaste årens vintrar för kanske. Det är kul att se att människor som inte är riktigt bra på skidåkning åker även de och de verkar tycka om det på nå vis samtidigt som de sliter lite i spåret. Det är hur som helst riktigt kul att se alla dessa människor på skidorna i spåret.
Min nästa tävling kommer att bli i Grängesberg på nyårsafton då det är 10km klassiskt som skall köras. Det blir nog bra att väcka igång kroppen med ett race igen efter ett litet tävlingsuppehåll över julen.
Nu blir det lite packning innan passet så att jag är redo när Emma susar förbi och hämtar mig på sin väg hemifrån Borensberg till vårt fina Falun.

Höööj så länge Jimme

Inga kommentarer: